Köpvillkor

Zilence AB tillverkar och säljer akustikpaneler och tillhörande sortiment. Våra produkter är utvecklade, designade, tillverkade och sålda från vår fabrik och vårt kontor i Småland.

Vi riktar oss i första hand till företag samt organisationer och därför är alla priser exklusive moms. Vill du som privatperson beställa av oss väljer du privatperson för att se priserna inklusive moms.. Om det är något du är osäker på så kan du alltid kontakta oss på support@zilence.se.

Du handlar alltid tryggt hos Zilence. Du har garantier på produkterna, du kan ångra ditt köp om det blir fel, och du betalar på det sätt som passar dig bäst. Du kan till exempel välja betala via faktura, kort, leasing, hyra eller i förskott beroende på om du handlar som företag eller privatperson.

 

Beställning

När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag. Där ser du beräknad leveranstid samt betalningsvillkor för din order och kontaktuppgifter till oss. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

 

Frakt

Frakt (visas i kundkorgen) inklusive eventuella emballagekostnader. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 195 kr. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.

 

Betalning

Här betalar man antingen i e-handel med SVEA CHECKOUT eller fakturabetalning (endast till Aktiebolag) till Zilence AB och då genomför vi en kreditprövning det bli antingen 10-dagar, förskott alternativt 50% förskott beroende på rating samt vilken typ av produkt som beställs. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.

 

Leverans

Zilence tillverkar akustikpanelerna så snart din beställning är lagd. Din leverans kommer ske inom 2-4 veckor från beställningsdagen. Vi använder oss av olika transportörer för att se till att dina varor kommer fram till dig i tid. Leverans sker vardagar mellan kl. 07.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning till en extra kostnad. Kontakta oss så hjälper vi till med detta mot en avgift. 
Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i Nordiskt speditörsförbunds allmänna bestämmelser, NSAB 2015.

Våra leveranstider anges för respektive produkt i vår webbshop och gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta oss direkt. Detsamma gäller leverans till udda orter och Norrland. För vidare information angående leveranstider kontakta oss på info@zilence.se.

 

Kontrollera alltid ditt gods

Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handscanner innan leveransen kvitteras. Synliga och dolda skador måste anmälas till Zilence AB inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage. Zilence AB frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier ej är uppfyllda.
 Synliga transportskador måste noteras DIREKT på chaufförens handscanner. Synliga och dolda transportskador måste anmälas till Zilence AB inom sju dagar.
 Ta kontakt via e-post: info@zilence.se 

 

Returrätt

Kontakta alltid Zilence AB vid en retur eller reklamation så hjälper vi dig vidare. Enklast görs detta via e-post på info@zilence.se.  
Vi tillämpar 30 dagars returrätt på våra standardprodukter (d.v.s alla produkter som inte är anpassade efter kundens önskemål vad gäller mått, färg eller utförande). Detta förutsätter också fullgott emballage och oanvänd produkt. Kunden står alltid för fraktkostnaden och en returavgift på 20 % av varans fakturerade belopp om retur sker på eget initiativ. Om köparen önskar annullera en order efter det att ordererkännande upprättats är det endast möjligt om varan ej börjat tillverkas eller transporterats. Zilence ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.

 

Garantier

Våra produkter har alltid minst ett års garanti för funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning. Vissa produkter har längre garantitid, detta är då angivet för respektive produkt.

 

Reservationer

Vi försöker visa produkterna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att det blir exakt då produktbildernas utseende och färger, påverkas av bildskärms- och webbläsarinställningar på din dator och ljuset vid fototillfället etc. Zilence AB kan därför inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas exakta utseende eller deras färger. Om du som köpare vill säkerställa produktens färgnyans, utförande samt funktion kontakta då någon av våra säljare för varuprover.
Vissa produkter är delvis handgjorda, vilket innebär att köparen alltid ska ha en hög acceptans för skiftningar och avvikelser, såsom färg och storlek på dessa produkter. Köparen förbinder sig att själv förkovra sig kring hur produkten skall användas, rengöras och underhållas. Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

 

Rabatter och erbjudanden

Vi tillämpar volymrabatt vilket betyder att en vara kostar olika beroende på vilken volym man köper.

 

Kreditbedömning

Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order.

 

Betalningssätt

Hos oss kan du betala via faktura, kort, leasing, hyra eller i förskott.

 

Dröjsmålsränta

Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8
 procentenheter.

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Zilences kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Zilence AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.